بانوی هزار فصل

پربیننده ترین مطالب
  • ۹۴/۰۷/۲۴
    :(

قدمت تاریخی یه توپ دارم قل قلیه

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۱ ب.ظ

روز اول مهر،واسه بچه های مهد یه جشن کوچولو گرفتیم.برای اینکه جو سنگین نباشه و بچه ها احساس راحتی کنن و بیشتر با هم آشنا بشن؛ازشون خواستم هر کی هر شعری که بلده به نوبت بخونه.از اولین نفر پرسیدم،شعر "یه توپ دارم قل قلیه" رو خوند.نفر بعدی همینطور.نزدیک بیست نفر از بچه ها یکی پس از دیگری همین شعرو خوندن.حتی کسانی هم که داشتن فکر می کردن میگفتن یه شعر میخوام بخونم اولش یادم نیست.یا اولش چی بود.بعد یه دفعه می گفتن آهااا یادم اومد.

یه توپ دارم قل قلیه

سرخ و سفید و آبیه

میزنم زمین هوا میره

.

.

...

الان مدت ده ساله که من مربی مهد هستم و هنوز هم اولین شعری که یه بچه بلده و میخواد برام بخونه، "یه توپ دارم قل قلیه" هستش.فکر کنم این شعر قدمت تاریخی داشته باشه.چون از زمانی که منم بچه بودم،اولین شعری که من و دوستام بلد بودیم و می خوندیم،یکی یه توپ دارم قل قلیه بود و یکی شعر آقا پلیسه  :)))


 

نظرات  (۷)

ای خدای من دارم میخندم ینیا

:))

یاد اون کلیپ برنامه کودکه افتادم، به بچه هه میگه خاله یه شعر بخون سه تا از بچه ها میخونن : قل هو الله احد ... :))

جشنم براشون نمیگیرفتین بچه های الان کلن راحتن :دی

پاسخ:
یعنی پرستو داشتم بالا می آوردم.نزدیک 20 نفر این شعرو خوندن.یعنی کاری واسم پیش اومد و از اتاق رفتم بیرون وگرنه فکر می کنم باید 80 یا 85 بار این شعرو گوش می کردم.
الهییییییی
خانوم اعصاب فولادیان
همونا رو یادشون بده بسه
بقیه اش ترانه های تی وی رو میخونن
پاسخ:
خودشون بیشتر شعرای ترانه ها و خواننده هارو حفظند.پارسال زمان فوت مرتضی پاشایی،به مدت یک ماه بچه های کلاس من همه هماهنگ با هم سر کلاس شعرهای پاشایی رو می خوندن که دیگه داشتم بالا می آوردم.
۰۹ مهر ۹۴ ، ۱۸:۲۸ غریب آشنا
من هم اولین شعری که به برادر زاده ام یاد دادم، یه توپ دارم قل قلیه بود. بخاطر اینکه عاشق توپ بازی بود. بعدش هم تاب تاب عباسی در رده دوم قرار دارد.
پاسخ:
:))
۰۹ مهر ۹۴ ، ۲۳:۳۶ نیمه سیب سقراطی
من اینو دوست تر داشتم :)
توپ سفیدم ، قشنگی و نازی ...
پاسخ:
آره به نظر منم این شعر قشنگتره.خب زمان ما یه توپ دارم قلقلیه مد بود،چند سال بعد وقتی که زمان بچه سالاری رسید و شبکه ها و برنامه های مختلف واسه بچه ها ساخته شد؛این شعر هم جدید اومد.    ^_^
منم همینطور اولین شعری که یاد گرفتم این بود
((:
پاسخ:
من غیر از این شعر آقا پلیسه رو هم می خوندم   :)
دوست مــــــجازی من سلام
ممنون میشم اگه به وبم بیای و راجع به آخرین پستم نظرتو بدی
خیـــــلی برام مهمه
منتظر حضورتم
۰۵ آبان ۹۴ ، ۱۸:۳۱ فائزه (کلاف سر درگم)
چه خوبه کنار بچه ها بودن :)

خدا قوت خیلی :دی
پاسخ:
با بچه ها بودن کمی سخته.صبر و حوصله ی زیادی میخواد و همینطور انرژی فراوون.
متشکرم.شما هم سلامت باشین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی