بانوی هزار فصل

پربیننده ترین مطالب
  • ۹۴/۰۷/۲۴
    :(

help me

چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۱۱ ب.ظ

دو سه ماهی هست که صورتم به شدت جوشی شده.دفعه قبل هم اینطوری شده بود که دکتر پوست رفتم و برای جوشهام کپسول و برای جای جوشها و لکه هاشون که می مونه لایه بردار داد.اولش خوب بود ولی وقتی قرص ها و داروهام تموم شد بعد از دو سه ماه،باز دوباره شروع به جوش زدن کرده.پوستم حسابی داغون شده.جوشهای چرکی قرمز دردناک از گونه ها و پیشونی گرفته تا دور لب و حتی توی ابروهامم دراومده و منو حسابی کلافه کرده.پوستم مختلط و متمایل به چربه.حتی وقتی پوستم خشک و پوسته پوسته میشه و شبها کرم میزنم فردا همونجا جوش میزنه.بعضیا گفتن از ادویه های غذاهاییه که می خوری.در صورتیکه من همیشه و قبلنا هم در حد معمول و تو غذاهامون از ادویه ها استفاده می کردم و هیچ مشکلی نبوده.بعضیا میگن از کرم هاییه که مصرف می کنی.من همیشه سعی می کنم کرمهای مخصوص پوستهای چرب و آکنه لاین بخرم.تو این مدت هم اینقدر پول به کرمهای ضد آفتاب مختلف دادم و امتحانشون کردم که خسته شدم.همه شون چرب بودن.از کرم اوریاژ و بیودرما و الارو بگیر تا کرمهای ضدآفتاب مدیلن و سی گل و سان سیف؛تو بین این همه کرم که به پوستم نساخته الارو نسبت به بقیه بهتر بودن.بعضی ها هم میگن هورمونهای بدنت بهم ریخته.بالاخره ما نفهمیدیم این پوستمون چه مرگش شده.دوست ندارم باز دوباره برم دکتر و بهم لایه بردار بده و یه مشت قرص مختلف بده.گفتم از تجربه شماها استفاده کنم.شاید پوست شما هم مثل من باشه،و مشکل منو داشتین که حل شده.

کسی از شماها یک کرم ضدآفتاب خوب برای پوستهای چرب و جوشی که جذب پوست بشه و حالت کرم پودری هم داشته باشه سراغ نداره ؟ 


ممنون میشم بابت راهنماییهاتون



+ خواستم از همه تون تشکر کنم که لطف کردین و تجربه ها و راهنمایی هاتون رو در اختیار من گذاشتین.



نظرات  (۱۸)

من ضد آفتاب اون میزنم.آلوئورا هم محشره.
پاسخ:
من  تعریف اون رو زیاد شنیدم.اما کرم آلوورا رو استفاده نکردم.فکر کنم باید امتحانش کنم.شیشه جون،ضدآفتاب اون رنگش خیلی نارنجیه چون خارجی ها این رنگو بیشتر می پسندن چون پوستشونو برنزه نشون میده.البته اونا خیلی سفیدن شاید هم تغییر زیادی رو پوستشون ایجاد نشه و فقط کمی گلگون بشه.اما پوست ما ایرانیها تیره تر از اوناست.
شما که استفاده می کنی پوستت خیلی نارنجی،تیره و برنزه به نظر نمی رسه؟؟؟؟
راستی حال خرچنگ چطوره؟
شاید حرفم خیلی غیر امروزی به نظر برسه! اما من بابت پوست حساسم خیلی خیلی کم از کرم استفاده میکنم
من پوستم دیفالتش جوشی نیست
اما خب حساسه و مثلا قرمز ممکنه بشه یا سوزش بگیره
شما یه مدت کلا کرم استفاده نکن ببین چی میشه! 
یه احتمالم بذار واسه نوع فصل. تابستون تعرق زیاده و کلا پوستو داغون میکنه
منتظر معجزه ی پاییز باش :))
پاسخ:
نه خواهش می کنم خیلی ها از کرم ضدآفتاب استفاده نمی کنن و پوستشونم خوبه و فقط کرم پودر میزنن.من بهشون حسودی می کنم.من ناچارم ساعت 4 که اوج گرماست برم باشگاه.اگه کرم ضدآفتاب بزنم وقتی میرم اونجا میدوم عرق می کنه و چون منفذهای پوستم بسته میشه جوش میزنه.کرم نزنم پوستم داغون میشه.الان یک جا رو گونه هام و رو بینی و بالای لبم لکه و کک مک افتاده و با اینکه دکتر هم رفتم و لایه بردارم استفاده کردم کمتر شده ولی از بین نرفته.البته میگن کک مک از بین نمیره حتی با لیزر هم که برداری دوباره برمی گرده؛وگرنه میخواستم لیزر کنم.آره دیگه داره فصل پاییز میاد و آفتاب هم کم جونتر میشه.
آیدای مهربون یک کمی از اون معجزه هات برام بفرست.من بشدت منتظر معجزه های پاییزم :))
پوست صورت دوست منم مـثه مال شماس..اونم داره قرص مصرف میکنه و پوستش بهتر شده فقط نمیدونم بعد از تموم شدن قرصها دوباره جوشاش برمیگرده یا نه!
دوستم از ضد آفتاب مدیسان استفاده میکنه که هم بی رنگش هس هم رنگیش!خودشم مخصوص پوستهای چربیه...
من خودم پوستم مختلطه و از ضد آفتاب الارو استفاده میکنم که برا پوستهای چربیه و راضیم ازش..حتی دکترمم گف الارو عالیه!
حالا یه ضد آفتاب دیگه هم هس که تعریفشو شنیدم و ایندفعه میخوام اونو امتحان کنم..اسمش اونه (avene) و ضد جوشم هس..رنگیم داره
چقد زیاد شد :پی
پاسخ:
من کرمهای ضدآفتاب زیادی استفاده کردم مثل اوریاژ،مدیلن،سی گل،الارو،سان سیف،قدیما هم ژیلا میزدم.الارو عالیه دوستش دارم اما وقتی میخوای اندازه ی یک بند انگشت رو پوستت بزنی جرمش خیلی تابلوئه انگاری کرم رو روی پوستت خالی کردی.منم تعریف اون رو زیاد شنیدم ولی تا حالا استفاده نکردم.
قربونت برم خوب کاری کردی که زیاد نوشتی خیلی هم ممنون بابت راهنماییهات،خوشحال شدم.
آرامیس جان!
منم مشکل شما رو داشتم. اول اینکه از فکر داروی شیمیایی بیا بیرون. برو سمت گیاهی. چه بخوای و چه نخوای بدن انسان با این داروها بیشتر سازگاره.
برو طبعتو بشناس بعد بهت میگه مثلا صفراوی هستی و یه سری غذاها رو مثلا باید یه مدت نخوری. ولی وقتی طبعت معتدل بشه می تونی راحت هرکاری خواستی بکنی. یه سری داروها هم اگه لازم شد میده. وگرنه اول غذاهاتو درست میکنه. اگه بخوای می تونم شماره دکترمو بدم وقت و آدرس بگیری.
یه چیز دیگه هم که واسه من خوب بود، شاید واسه شما هم خوب باشه ولی پیشنهادم اینه که اول با پزشکت درمیون بذار، این بود که ماسک عسل و آبلیمو میذاشتم بعدم سیبو رنده می کردم و میذاشتم رو صورتم خشک شه. اینو من باید چله می گرفتم ولی پنج روز که گرفتم جوشام نیست و نابود شد. اگه چله رو کامل کنم، شفافیتش عالی میشه.
: )
پاسخ:
سلام شکیبا جون،ممنون که به سوالم جواب دادی.منم به خاطر این داروهای شیمیایی دوست ندارم دکتر برم.وقتی میری دکتر یه جاتو میخوای درست کنی میزنه جای دیگتو داغون میکنه :) .منم خودم با داروهای گیاهی موافقم.من چند روزه که رو جوشام آبلیمو میزنم که خشک شه ولی با عسل قاطیش نکردم.باشه چشم امتحان میکنم آبلیمو و عسل رو.قربونت برم که برام وقت گذاشتی.
۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۳۵ نیمه سیب سقراطی
+ عرق کاسنی بخور
+ با ژل های شست و شو صورتت رو بشور تا ph پوستت تنظیم بشه مثه ژل شست و شوی سینره برای پوستهای چرب / قیمت در حد 10 تومن
+ژل کیندامایسین که یه آنتی بیوتیک هست رو روی جوشهات بزن / قیمتش در حد 2 هزار تومن ولی عالیه :)
+ محلول اریترومایسین 4 درصد، رو با پنبه روزی دو بار به صورتت بزن / قیمتش در حد 5 تومن ولی عالیه و ضد عفونی میکنه
+ اصلا اصلا بند ننداز !
+ الارو دو تا ضد آفتاب داره ، یکی با spf 30 که کرم پودر هم داره اون یکی 50 ست که بدون کرم پودر + ضد آفتاب دکتر ژیلا پوشانندگی خیلی خوبی داره ، فاقد چربی شو بگیر در 15 تومن ولی یه کم رنگش آجری ِ ولی روی پوست خوب می شینه ! من جوش بزنم اینو میزنم تا استتار کنم ؛)
+ حتما دکتر برو :) آدم زیر نظر دکتر این کاها رو بکنه خیالش جمع تره !نهایت قراره داکسی سایکلین و منوستاد بخوری دگ ؛)
پاسخ:
خیلی ممنون یکتا جون،بخاطر توضیح کامل و جامعت،قربونت برم خیلی لطف کردی.
من الان رو جوشام محلول کلیندا مایسین رو میزنم.صورتم رو همیشه با ژل شستشوی هیدرو درم که واسه ی پوستهای آکنه ایه میشورم و از صابون استفاده نمی کنم.من خودم کرم ضدآفتاب الارو اویل فری که کرم پودریه و اس پی افش 30 هست استفاده می کنم.ضد آفتاب ژیلا هم استفاده کردم به پوستم نمی سازه.چشم سعی می کنم از این به بعد عرق کاسنی بخورم.بابت دکتر هم نوبت گرفتم شاید اگه پیشنهادات شماها جواب نداد رفتم دکتر.  :)
سلام.منم پوستم چربه ضدآفتاب الارو واقعا خوب بود رنگی اویل فری spf50.البته من جوش نداشتم ولی همون ریزهای که گاهی میزدمم تموم شد.:-) 
پاسخ:
سلام مهربانو جان،منم از کرم ضدآفتاب الارو که فاقد چربیه و حالت کرم پودری داره استفاده می کنم.کرم خیلی خوبیه ولی چون کرم پودرش خیلی زیاده،وقتی میخوای زیاد رو پوستت بمالی پوستت خیلی مصنوعی به نظر میرسه و انگار کرم رو روی صورتت خالی کرده باشی.من چون خیلی تو آفتابم برای اینکه پوستم نسوزه باید زیاد کرم رو پوستم بمالم.با این کرم هرکی نگات کنه احساس میکنه صورتتو بتونه کردی و جرمش مشخص میشه.    :))
ممنون به خاطر نظرت عزیزم


یکی از این دوست موستامون تعریف میکرد گویا جوشای چرکی بدی میزده و رفته دکتر و کیست داشته ... نمیدونم یه چکاپ برو البته ایشالا که چیزی نیست ...



پاسخ:
تا به حال واسه آزمایش کیست نرفتم.نمیدونم مشکل از بدکاری کبدمه یا به قول تو شاید کیست باشه.قربونت برم پرستوی خودم
سلام عزیزم. دیشب مطلبت رو خوندم ولی هرچی به ذهنم فشار آوردم اسم ضد آفتاب یادم نیومد. امروز اس ام اسی از دوستم پرسید. اون هم خیلی جوش داشت. دکتر براش ضد آفتاب اکتیپور رو تجویز کرد. حالت کرم پودری هم داشت. وقتی میزد روی پوستش عالی بود. جوشهاش هم خوب شد.
البته میگفت دکتر بهش گفته جوش صورت احتمال خیلی زیاد از مسائل دیگه است. عفونتی، چیزی. حتماً پیگیری کن.
پاسخ:
خیلی ممنون که بخاطر من از دوستت پرسیدی.آره میشناسم و خواهرم مصرف میکنه.اکتی پور ضدآفتاب نیست،بلکه کرم پودره واسه پوستهای جوشدار،که هم فاقد چربیه و هم جوش رو خشک میکنه و خیلی خوبه.اندازه اش هم چهل میله و قیمتش فکر کنم الان حول و حوش چهل و پنج،چهل و شش باشه.
بازم لطف کردی.
آرامیس جان 
امروز اومدم ایمیل بزنم برات قبلش یه نگاهی به نظرات دوستان و پاسخ های خودت انداختم 
دیدم کامنت ها تقریبا کامله و خودت هم خوشبختانه خیلی موارد مهم رو رعایت میکنی 
به جای صابون از کلینزینگ یا همون فیس واش استفاده میکنی که بهترین کار هست چون صابون از هر نوعش دشمن پوست صورته .
بعد از کلینزینگ از تونر یا لوسیون مخصوص پوست چرب و در انتها مرطوب کننده اویل فری استفاده کن این میشه حداقل مراقبت خانگی که میتونی برای پوستت انجام بدی 
همه ش روی هم ۵ دقیقه وقت میبره پس روزی دوبار حتما انجام بده . توی حمام لیف و کیسه به صورتت نکش و صابون هم نزن . 
من خودم مارک CE استفاده میکنم و راضی ام . 
یک مدت به هیچ عنوان کرم پودر و ازین چیزا به صورتت نزن .
ضد آفتاب اویل فری یا مخصوص پوست چرب و اس پی اف زیر ۵۰ استفاده کن همون ۳۰ بهترینه چون مقاومت سلول ها با اس پی اف های بالا به شدت تحلیل میره. . 
عرق کاسنی هم تایید میشه ! 
مشکلات پوستی علاوه بر اینکه ممکنه به علت اشتباهات مراقبتی ما باشه بیشتر از اون بر میگرده به مسایل روحی و تاثیراتش بر ارگان های اصلی بدن 
به عبارتی پوست صورت آیینه تمام نمای درون ماست . 
به نظرم اگر بتونی یک دوره پاکسازی ویتامینه و آبرسانی پوست رو پیش یه خانوم بیوتیشن کار حرفه ای بری بهت کمک میکنه جوش ها رو کنترل کنی . 
دیگه در حد بضاعت من ! امیدوارم صورتت همیشه  مثل ماه بدرخشه . 

پاسخ:
ممنونم خانوم پاف از راهنمایی های کاملت و از اینکه لطف کردی و به سوالاتم جواب دادی.
۲۷ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۴۵ فائزه (کلاف سر درگم)
سلام 
+من خودم عسلو دارچین یه مدت گذاشتم بدک نبود :)
+ با کاسنی هم صورتمو شستم اونم بدک نبود :)
+ وقتی از صابون استفاده میکنم جوشهام بیشتر میشه (هشدار) :دی
+ شربت گل بنفشه تا حدودی معجزه میکنه :)
+ برای ضد آفتاب .. باید بگم زیاد استفاده نمیکنم چون چند بار که استفاده کردم حساسیت داشتم !
+ بیشتر سعیم بر اینه که با گیاه درمانی پیش برم چون حس خوبی داره :))
+ با آب سرد صورتتون رو بشورید چند بار در روز انشاءالله که جوشها غیب میشود :*

    



                                با آرزوی سلامتی دکتر فائزه ح جیمی 
                                                     امضاء 
پاسخ:
قربونت برم خانوم دکتر فائزه ح جیمی.متشکرم از راهنماییت.موفق باشی
سلام آرامیس جان
تازه وبلاگ جدیدتو پیدا کردم و از این بابت خوشحالم
چون خودت و وبلاگت واقعا انرژی بخشید
:*
پاسخ:
ممنون شما لطف کردی.واقعاااااااا ؟؟؟؟؟
راستی آرامیس جان من یادم رفت بگم بُخور و پاکسازی هم واسه جوش‌عالیه ترو تمیز میکنه و چربی های اضافی رو میگیره.بخور پیاز واسه من خوب بود بعضیا هم بخور نعنا رو توصیه میکنن ولی حتمآ با دقت تحقیق کن و از سایتهای معتبر کمک بگیر.
+وای من الارو میزنم مامانم میگه مگه چیزی زدی؟!:)) خب من یه لایه نازک میزنم
پاسخ:
سلام مهربانو،آره کرم الارو معرکه اس،ولی جنبه ی آرایشیش بیشتر از خاصیت ضدآفتابیشه.ممنون
۳۰ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۳۸ مهدی ابوفاطمه
لایک با تبادل لینک موافقید؟
پیشنهاد بنده اصلا سراغ شیمیایی نرید
پاسخ:
ممنون از پیشنهاد شما،منم با محصولات گیاهی موافقم
من دیر رسیدم اما بگم
من خیلی جوش جوشی نبودم. فقط زمان امتحانا و کنکورم یه پارچه جوش میشد و خودشون میرفتن
از وقتی سنم بالاتر رفته هم دیگه جوش نمیزنم خدا رو شکر
پاسخ:
سلام آبانه جون،خوش اومدی.نه خیلی به موقع رسیدی انگار این مشکل پوست من یه مشکل حاد جهانی شده :)))
آخه سنم سنی نیست که بخواد جوش بزنه و از غرور جوانی هم رد شده.الان این سه ماه تابستونی این شده مشکل من.هر کی می بینه میگه واااااای چقدر پوستت بد شده؟ چقدر جوش زده؟ چرا اینطوری شده؟ چی خوردی؟
سلام من ضد آفتاب داکتر ژیلا میزنم خوبه روشن کننده هم داره.
پوست من جوش خیلی خیلی میزد دکتر رفتم بهم فقط قرص ایزوترتینوئین داد. الان چند ماهه دارم میخورم. حسابی خشک شدم. هم پوستم هم موهام.
یه نفر بود ک مشکل شما رو داشت یعنی یه دفعه جوش های وحشتناکی زد هرچی هم دکتر پوست رفت درست نشد. یه داروخونه بهش گفت برو دکتر غدد یا زنان . رفت دکتر زنان دید کیست داره. میگفت چن تا قرص برا کیست هام بهم داد جوش هام زود خوب شد
پاسخ:
سلام،دکتر ژیلا واسه پوست من چربه.منم فکر کنم کیست داشته باشم.اینقدر سرم شلوغه که وقت سر خاروندن ندارم چه برسه به اینکه وقت بگیرم و برم دکتر و آزمایش که اونم فقط صبح هاست و من سرکارم.
لجن دریا هم بد نی
پاسخ:
ممنون امیر.ولی خب لجن دریا از کجا پیدا کنم؟

خیلی وقته نیستیا آرامیسِ جان

پوسست خوب شد راستی ؟


پاسخ:
آره سرم خیلی شلوغه و زیاد نت نمیام.نه بابا یکی خوب میشه یکی اونطرفتر جاش درمیاد.جای جوشها هم همینطور قرمز و قهوهای رنگ روی پوست مونده.دیگه خودم حالم بهم میخوره چشمم که تو آینه به پوستم می افته.فکر کنم باید دیگه بی خیالش بشم تا خودش خوب بشه.خیلی بهش توجه می کنم خودشو لوس کرده :)))

ای بابا :(
حالا امیدوارم زودتر خوب بشه

حتمن یه دکتر خوب برو ... همه شرایطتم براش توضیح بده

بخور هم بدی خوبه

منم دیروز قرار بوده شروع شه مثلن ولی پیچیدم که اونم بچه ها گفتنم تعداد کم بوده یا استاد نیومده امروزم نرفتیم دیگه از هفته ی بعد بریم :| :دی

پاسخ:
ممنون،دکتر پوست که میری یه کپسول واسه جوشات میده که بخوری.یه محلول میده که روشون بمالی تا جوشها خشک بشن.یکی یا دوتا لایه بردار میده که بزنی به پوستت تا لایه برداری بشه و جای جوشها از بین بره یا کمتر بشه.
مهر شروع شد و باز درس و مدرسه هم شروع میشه.خدارو شکر که من دانشگاهم تموم شده.   :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی